کتاب

مدیریت استراتژیک نوآوری های فناورانه

Strategic Management of Technological Innovation 5th edition

مدیریت استراتژیک نوآوری های فناورانه، نوشته ملیسا شیلینگ اولین کتاب جامع و در عین حال قابل دسترس برای دوره مدیریت فناوری و نوآوری است. بر خلاف سایر کتاب ها، رویکرد شیلینگ، تحقیقات عمده در زمینه مدیریت فناوری و نوآوری را ترکیب نموده و خوانندگان را با دانش لازم برای ارتقاء در این حوزه آشنا می سازد.

این موضوع به عنوان یک فرایند استراتژیک در نظر گرفته شده است و به همین ترتیب به گونه ای تدوین شده است تا آینه ای از فرآیندهای مدیریت استراتژیک ارائه شده در اغلب متن های درسی باشد. همچنین این کتاب یک فرآیند مرحله به مرحله برای پیاده سازی استراتژی پویا برای شرکت ها ارائه می نماید.

نویسنده این کتاب استاد دانشکده بازگانی دانشگاه نیویورک می باشد و تا کنون چندین کتاب در حوزه مدیریت به رشته تحریر در آورده است.

شیلینگ معتقد است جهت گیری کل سازمان و تعیین چنین جهتی در خصوص مدیریت استراتژیک مستلزم این است که مدیریت ارشد سازمان و تیم برنامه ریزی تفکر خود را روی مقصد استراتژیک سازمان متمرکز کنند تا چگونگی رسیدن به آن را بتوانند برای سازمان ها روشن کنند.

شیلینگ معتقد است با بهره گیری از روش فرآیند بازخورد، برنامه ریزی فرآیندی مستمر از تصمیمات سیستماتیک با بهره گیری از اطلاعات در مورد آینده، تلاش­های لازم برای انجام آن تصمیمات و همچنین مقایسه نتایج به دست آمده با انتظارات معقول است.

منبع:

google.com

گردآوری:

دکتر طیب گل عنبری

ویرایش:

دکتر میلاد معظمی گودرزی

برچسب ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن